Doug Malloy
Het “Airborne Glass” effect werd in 1970 door John Fabjance uitgevonden en gecommercialiseerd. Dit zeer populaire effect was verkrijgbaar tot in 1985. Doug Malloy's versie is een sterk verbeterde methode waarmee niet alleen de aan de bodem van het glas bevestigde verticale plexiglas staaf geëlimineerd werd maar - en dit is van veel groter belang - die u bovendien ook in staat stelt om met de vertoning van het effect te beginnen op het moment dat het Coca-Cola-blikje en het glas van elkaar volledig gesepareerd zijn, en zowel het in- als het loshaken in volle zicht van het publiek gebeuren ! Maar dit zijn niet de enige verbeteringen. Het glas is merkelijk groter dan bij de oude versie en verschaft daarom een langere giettijd en dus ook een langere suspensietijd. Het blik is ook voorzien van een uniek stromingscontrolesysteem zodat de vloeistof én gelijkmatig én perfect verticaal over het nylonsnoer naar omlaag stroomt.
Hier volgt een korte effectbeschrijving ten behoeve van diegenen onder u die met het effect niet vertrouwd zijn:
U neemt een Coca-Cola-blik in één hand en een transparant plastic glas in de andere hand. U begint voor uzelf een drankje in het glas te gieten. De opening van het blik bevindt zich ongeveer 12 cm boven het glas. Plots laat u het glas los ! Het glas blijft niet alleen geheel vrij in de lucht zweven maar tijdens het zweven gaat u door met gieten Op om het even welk gewenst moment neemt u het zwevende glas terug vast, stopt u met gieten, plaats u het blik terug op tafel en brengt u een toost op het publiek
Een schitterende aanvulling voor uw scèneprogramma ! Een effect waar u beslist heel tevreden over zult zijn ! Werd op televisie vertoond tijdens de Lance Burton Show !
|